Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Na španělských plážích po burkinách ani stopy...

Zato žen opalujících se a koupajících se "nahoře bez" poměrně hodně. Zvláštní, jako by tady byl úplně jiný svět a nic z toho mediálního a politického hašteření se ho nedotýkalo... 

Docela by mě zajímalo, jaké jsou reakce na imigrantskou problematiku ve Španělsku. Místní noviny jsem nakonec nečetla a v TV, když už jsme někdy měli čas ji zapnout, většinou běžel dětský program. Dceři bylo jedno, že je to španělsky a ničemu nerozumí... 

U nás jsou velmi dobrým lakmusovým papírkem nálad komentáře na sociálních sítích a na internetu. Ale ani po těch španělských jsem nepátrala. Na dovolené jsem se snažila být offline (wifi v hotelu? nebyla...) a po dovolené již nemám tolik volného času... 

Nicméně, pokud někdo ty informace má, budu za ně v komentářích ráda. 

Když jsem se tam tak procházela a "povalovala" na plážích Malgrat de Mar a Santa Susanny (tam jsem musela jít, uznejte, mé jméno nedalo jinak :-)), žádnou ženu v burkinách jsem nezahlédla. Muslimky nicméně ano. Většinou večer na nádraží (náš hotel byl přímo u východu), nebo pak daleko od pláží na dětském hřišti. 

A tak jsem tak při pohledu na spoustu žen nahoře bez dumala nad tím, jak to tady ve Španělsku vlastně s imigranty mají a jak moc je "vítají". Vzpomněla jsem si na jejich historii a na tu dlouhou dobu, kdy muslimové ve Španělsku vládli. Ostatně proč turisté jezdí do Granady, Sevilly nebo Cordoby?? Měst pyšnících se muslimskými památkami? 

Jak moc přijde Španělům s jejich historií představa milionu muslimů na jejich území přijatelná?? Jak moc velkou radost mají z debat o kvótách? Jak moc imigrantů vlastně na jejich území přišlo a jak to tam s nimi vypadá??

Realita na plážích v těchto letoviscích byla totiž diametrálně odlišná od reality (jak je popisována v médiích) na těch francouzských. Jako nebe a dudy. Jako černá a bílá. Jako dva jiné světy. V jednom burkiny, v druhé spousta žen nahoře bez. Fascinuje mě to už proto, že nikde jinde jsem si toho dosud tak nevšimla. Možná jsem si toho dosud vůbec nevšímala a bylo mi úplně jedno, jak se kdo po plážích pohybuje nebo opaluje.

Hodně mi to připomínalo ty paralelní světy, o kterých jsem kdysi dávno u sebe na blogu Žít je umění psala. Takový ten pocit, že ačkoliv obýváme jeden svět, tak ve skutečnosti ty naše světy jsou jiné. Však i ten článek se jmenoval - Svět je jiný! V tom článku jsem popisovala, jak s dcerou chodíme do školy cestou, která vede paralelně s městským okruhem. Zatímco kousek od nás probíhá ten šílený svět, kde se každý za něčím žene, my jdeme úzkými cestičkami mezi stromy a ten hluk k nám doléhá jen jemně. A popisovala jsem, jak je možné se do toho "jiného světa", kde se žije poklidněji a svobodněji dostat. 

Ale zdá se, že někteří lidé se v něm ocitají naprosto spontánně. Byť všude "zuří" debaty o burkinách na plážích, tady jako by se to nikoho netýkalo... 

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Zuzana Skotáková | úterý 6.9.2016 12:17 | karma článku: 15,10 | přečteno: 809x
  • Další články autora

Zuzana Skotáková

Nechci být Bohyně

O Bohyních se dnes hodně píše. Ze strany Bohyň i ze strany té řekněme antibohyňovské. Kdo se v tom má vyznat? Tak Bohyně ano, nebo ne??

16.3.2019 v 11:55 | Karma: 9,17 | Přečteno: 410x | Diskuse| Společnost

Zuzana Skotáková

V čem spočívá základní problém islámu?

Prozradím to hned na začátku :-) V neochotě jeho zakladatele se opravdu podřídit Bohu. Což je paradoxní, uvědomíme-li si, že islám znamená v arabštině odevzdání se (Bohu).

12.12.2017 v 12:43 | Karma: 20,64 | Přečteno: 967x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Skotáková

Egyptský žralok k štědrovečerní večeři

Mé kuchyňské okno je stále nesvátečně plné zbytečností a adventní "věnec", který na něm bude položen, je stále ve stádiu myšlenkové představy. Než ty přípravy rozjedu, mám chvilku na ujasnění, co vlastně připravuju :-)

26.11.2016 v 14:00 | Karma: 11,27 | Přečteno: 305x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Skotáková

Pašáci Depešáci válí a válet budou???

Letos v květnu to bylo 20 let, kdy Gave Gahan přežil dvouminutovou zástavu srdce. Přežil on a naštěstí přežili i DM. Zatímco v rádiích si dnes vzpomenou tak max na Personal Jesus, oni hrají dál a snad čím dál líp?? Uvidíme zítra?

10.10.2016 v 21:54 | Karma: 15,25 | Přečteno: 202x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Skotáková

Bomba, která to rozmete všechno...

Včera jsem měla zvláštní večer. Bavili jsme se hodně o kontextech, ve kterých vnímáme náš život. O asociacích. O tom, co dělat, když máme dojem, že se ten náš život obrací vzhůru nohama. A tak mám najednou v hlavě bombu a kafe...

13.9.2016 v 18:11 | Karma: 9,83 | Přečteno: 192x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Elektrokolo

11. května 2021  8:39,  aktualizováno  21.5 9:19

Elektrické kolo je jízdní kolo, které pohání elektrická energie. Může se s ním jako s běžným kolem...

Pavel přijel do Explosie, navštíví děti v léčebně a podebatuje ve Vysokém Mýtě

21. května 2024  7:30,  aktualizováno  9:16

Poslední kraj, který v roli prezidenta České republiky Petr Pavel dosud oficiálně nenavštívil, byl...

Nemovitosti bez majitele? Rusové chtějí na Ukrajině zabavit přes 13 tisíc bytů a domů

21. května 2024  7:59

Ruské úřady chtějí na okupovaných ukrajinských územích zabavit více než 13 tisíc bytů a domů, které...

Kolony brzdí provoz na D5 a D8 před hranicemi, důvodem jsou německé kontroly

21. května 2024

Na dálnicích D5 a D8 stojí před hraničními přechody do Německa dlouhé kolony především kamionů....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 860x
Když jsem šla před 20 lety studovat arabštinu, ťukali si známí na čelo, k čemu že ji budu potřebovat. Když jsem šla před 10 lety studovat religionistiku, opět si ťukali známí na čelo. Náboženství už je přece mrtvé, ne??

Takže možná byste si měli dávat pozor na to, co mě zajímá :-) V současné době je to totiž hlavně čchi kung, čínská medicína a čínština :-) 

Na tomto blogu se věnuji hlavně imigrantskému tématu a otázkám náboženství (islám, křesťanství atd.). Mnohem osobnější blog je dnes blog Žít je umění milovat, který se jmenuje podle mé první knížky :-) Pokud Vás nezajímají jen imigranti, ale i to, co všechno zažívám na té své cestě za šťastným životem, mrkněte se i tam :-) Je to tak trochu jiný svět :-)