Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jste religionistka a vidíte, jak jsou si různé náboženské projevy blízké, v něčem totožné a přece nás i tragicky rozdělující. Přečtěte si, prosím, moje úvahy O Prapříčině a Nejen o Prapříčině, které v osmi dílcích postupně uveřejňuji - upřímně děkuji.

0 0
možnosti
PS

P89e35t73r 30S59k67á16c20e21l

29. 7. 2016 22:34

„Stava životní návyky lidí kopírují přírodu země kde žijí“ »Hippokratés z Kósu.

Je třeba ještě něco dodat? Snad staré valašské: "Kde se kdo zrodí, tam se i hodí".

0 0
možnosti
Foto

Přesně. Zahalování se hodí do pouště dokonale. Ostatně i muži v Egyptě nechodívali v šortkách a krátkých rukávech. U nás se zahalujeme jen v zimě včetně hlavy :-))) To je jako bychom naši víru přenesli do Afriky a trvali na nošení rukavic, protože praotec Čech řekl, že je to dobré :-))))

0 0
možnosti
Foto

člověk nemůže pochopit Boha, může jen o něm vykládat domněnky a smyšlenky. Podobně nedokáže mravenec pochopit lidstvo, jen jeho existenci může tušit. Přesto se u lidstva v celé délce jeho existence vyskytují různí šamani a osvícenci, kteří svou pravdu podávají jako jedině správnou. Manipulují s věřícími ku svému finančnímu či jinému prospěchu.

0 2
možnosti
Foto

Z Vaseho prispevku se zda, ze verite v existenci Boha. Je to tak? Pokud ano, tak co si pod Bohem predstavujete?

Dle mne je take mozne, ze zadny Buh, jak o nem mluvi nanozenstvi neexistuje. Existuji jen kosmos, paralelni vesmiry, superkosmos a co ja vim a nepsane zakony, kterymi se kosmos ridi. Ty zakony se mozna take vyvijeji a meni. Ty zakony bychom mozna mohli nazyvat Bohem. Ty zakony vsak nemohou existovat bez vsech tech vesmiru. Takze pokud neco chceme nazyvat Bohem, tak ty zakony a vsechny ty vesmiry dohromady. Jednim slovem Buh je PRIRODA.

Jsem vsak agnostik, jist si tim nejsem. Treba nejaky Panbicek existuje, ale moc by mne to prekvapilo.

0 0
možnosti
Foto

Velmi zajimavy clanek. Jdete do podstaty vsech tri monoteistickych nabozenstvi: judaismu, krestanstvi a islamu. Tou podstatou je se plne odevzdat Bohu: 1. Abraham byl pripraven obetovat syna Izaka. Pak mu Buh rekl, ze to delat nemusi (v puvodni verzi Tory pry ho vsak skutecne obetoval). 2. Jezis obetoval svuj vlastni zivot. Pak vstal z mrtvych. Podobnych pribehu je v Tore a kretanske bibli vice.

Jsem agnostik (ani ateista ani verici) a nevim, co s i o tom mam myslet?

A. Jde o oblbovani lidi, aby se zcela podridili rabinum, knezim, .... a tez "z bozi vule" svetskym vladcum.

B. Takovy buh skutecne existuje a ac to vetsina z nas nechape, je pro nas nakonec dobre se mi podridit.

Skutecne nevim, zda spravna odpoved je A nebo B. Odpoved B neprijimam (nejsem schopen prijmout). Vim vsak, ze napr. v krestanstvi je spousta dobrych veci a snazim se zit jako dobry clovek.

0 0
možnosti
Foto

Pokracovani

... jako dobry clovek. Snad to staci?!

0 0
možnosti
Foto

Clanek more je moc pekny. Rika vlastne vse o co v zivote jde :-). I kdyz je tezke dle toho zit. :-(

0 0
možnosti
Foto

Děkuji. Je to můj nejoblíbenější text :-)))

0 0
možnosti
LJ

Další teoretický rozbor islámu. Jeden z nejlepších, jaký jsem tady četl, proto karma. Já bych doporučoval vyvažovat teoretické rozbory pozorováním praxe: Ve všech muslimských zemích se řeší nespokojenost rebeliemi, tedy přímo střílením. Snad nemusím jmenovat: Afganistán, Sýrie, Egypt, Lybie, nově i Turecko... Doporučoval bych hledat, v čem je příčina. Když začal exodus muslimů, pak jsem na argument "Utíkají před vílkou" odpovídal: "To bychom měli být na pozoru. Přicházejí ze zemí, kde se rozpory řeší střílením. Nepřinesou to i k nám?"

3 0
možnosti
Foto

V jednom svém článku na blogu Žít je umění jsem na ono násilné dožadování se vstupu do EU (násilí u plotů) reagovala tím, že násilím se ještě nikdo nikdy do ráje neprobojoval. Dokud si ho nese s sebou, vnese ho všude, kam vleze :-( Takže se obávám, že máte pravdu a měli bychom mít na pozoru. A zároveň mohu prozradit, že jsem se začetla do súr druhého mekkánského období a skončila jsem velmi brzy. Už tam to je. Mnohem dříve než jsem čekala. Ta představa, že ne Alláh a soudný den, ale už tady a teď byly všechny národy, které se Bohu protivily, poraženy. V prvních súrách byly jen náznaky, mnohem víc se to odsouvalo na soudný den. Muhammad měl právě toto za svůj vzor a jen takhle reagoval na odpor Kurajšovců a Mekkánců. Bohužel. A bohužel je Muhammad vzor....

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS